Свободата е символ на живота. Тя е силата, която тупти в сърцата ни. Всяко живо същество трябва да бъде свободно.
Търговската верига „МЕТРО“ уважава правото на по-достоен живот на животните. Световната компания за търговия на едро, с продажби на стойност 27,1 милиарда евро, обръща гръб на клетките, в които се отглеждат кокошките-носачки. Тя обяви публично, че ще предлага само яйца от кокошки, които са отглеждани по по-хуманен начин.
„МЕТРО Груп“ АД взе амбициозното и правилно решение да добива 100% от продуктите с течни яйца, както и яйца с черупки само и единствено от ферми, които не затварят птиците в клетки. Това е една важна стъпка към цялостно преосмисляне на отношението ни към животните. Тази нова световна политика, насочена към по-добро и сърдечно поведение към живите същества, засяга все повече пазари по света.
Срокове за изпълнение
Магазините на „МЕТРО“ в Западна и Южна Европа ще осъществят тази нова политика до 2022 г., а в Източна Европа – до 2025 г. Преходът към по-свободно отглеждани кокошки в останалите пазари на търговската верига, включително в Китай, ще бъде факт до 2027 година. В България 11 магазина на „МЕТРО“ ще преминат към продажбата на яйца от кокошки, които не са отглеждани в клетки. За период от няколко години животът на милиони птици по света ще се промени. Те ще имат право на по-достоен живот и повече свобода.
Тази инициатива е тенденция в развитието на пазара в глобален мащаб не само в производството на яйца, но и в цялостно преосмисляне на отношението на хората към живите същества. Все повече бизнеси приемат подобна политика срещу клетките – затвори за кокошки. Nestle, PepsiCo, Hilton, Unilever и Kraft-Heinz са само част от компаниите, водещи битка срещу клетъчното отглеждане на птиците.
С мисъл за бъдещето
Най-важното е, че потребителите приветстват новите промени и насърчават развитието им. Един от най-мощните стимули за промяна в системите за отглеждане на животните, е в по-състрадателното и отговорно отношение на потребителите към околния свят. Много групи за защита на животните, включително и ние от Сдружение КАЖИ се интересуваме и работим за извоюването и установяването на един по-човечен свят за всички живи същества. Ние насърчаваме и подкрепяме българските търговци за навлизане с бързи темпове на световните тенденции към хуманност и екосъобразност. Защото колкото по-развито е едно общество, толкова по-добре се отнася към заобикалящия го свят.