fbpx

Веригата “МЕТРО” обръща гръб на клетките за кокошки-носачки

фев. 20, 2020 | Прессъобщения

Един от най-големите търговци в света обяви, че ще използва само яйца от кокошки, които не са отглеждани в клетки, в амбициозна нова световна политика

“Метро Груп” АД се ангажира да вземе мерки за по-добро отношение към животните в цялата си верига на доставки, като добива 100% от асортимента си от продукти с течни яйца и яйца с черупки от ферми, които не използват клетки. Решението засяга и най-предизвикателните пазари по света. 

Магазините в Западна и Южна Европа ще изпълнят новата политика до 2022 г. Източна Европа ще последва до 2025 г. Преходът към яйца без клетки ще се случи в останалите пазари на “МЕТРО”, включително Китай, до 2027 г. Това прави ангажимента на компанията наистина световен – и е знак за движението на пазара в глобален мащаб.

Решението на “МЕТРО” е част от още по-голяма глобална тенденция в производството на яйца. Все повече бизнеси поемат подобна политика срещу клетките. Това се приветства както от потребителите, така и от групи за защита на животните, включително от сдружение КАЖИ в България, които работят по темата у нас.

Стефан Димитров от сдружение КАЖИ коментира: “С тази силна крачка, “МЕТРО” затвърждават мястото си сред най-прогресивните световни компании, които работят за по-добро отношение към животните.”

С това решение “МЕТРО” се присъединява към дълъг списък от други големи компании, които вече са взели подобни мерки срещу клетките. Сред тях са Nestle, PepsiCo, Hilton, Unilever и Kraft-Heinz.

В България това означава, че 11 магазина на “МЕТРО” ще преминат към продажбата само на яйца от кокошки, които не са отглеждани в клетки. Новата политика ще повлияе на живота на стотици хиляди кокошки-носачки.

Димитров от КАЖИ продължава: “Поздравяваме ги, че вземат предвид мнението на клиентите си и че решават да подобрят живота на милиони кокошки-носачки по света. Насърчаваме всички други компании, които все още нямат подобна политика срещу клетките, да последват примера на “МЕТРО”.”

“МЕТРО” е световна компания за търговия на едро с продажби на стойност 27,1 млрд. евро.

– КРАЙ –

Петя Алтимирска (Председател на сдружение КАЖИ)
Имейл:
+359 895 760 754

Сдружение “Кампании и активизъм за животните в индустрията” (КАЖИ)

Пълното становище на “МЕТРО” може да бъде прочетено на техния уебсайт.

Снимки с висока резолюция за свободна употреба може да намерите тук, моля за споменаване на сдружение КАЖИ като източник: https://drive.google.com/drive/folders/1BcctwFCV2IJseHbuzPUUAzt-A8S-yHOx?usp=sharing

Написано от

Написано от

Петя Алтимирска

Повече от блога ни

Към всички статии

“Гласувайте за животните” на Евроизборите на 09 юни

“Гласувайте за животните” на Евроизборите на 09 юни

“Гласувайте за животните” на Евроизборите на 09 юни Изборите за членове на  Европейски парламент на 9 юни са изключително важни, защото бъдещите евродепутати са тези, от който ще зависи приемането...

Гласувайте за животните на Евроизборите на 9 юни

Гласувайте за животните на Евроизборите на 9 юни

За незабавно публикуване: София, 17 май 2024 г. Гласувайте за животните на Евроизборите на 9 юни Кампанията „Гласувайте за животните“ (Vote for Animals), стартирана от Еврогрупата за животните, част...

Share This