fbpx

След пауза заради COVID-19 протестите срещу Subway в Европа продължават

юли 22, 2020 | Прессъобщения

Кратко заглавие: Паузата свърши: Протестите срещу Subway продължават

22 юли, 2020 г.

След пауза заради пандемията от коронавирус, 21 организации за защита на животните от 15 различни държави, сред които и България, продължават кампанията си срещу Subway Европа. В рамките на новия си тласък срещу веригата за бързо хранене, природозащитниците организират редица онлайн протестни акции през идната седмица. Те ще са насочени към европейските офиси на гиганта за сандвичи.

Организациите от почти година са били в безуспешен диалог със Subway, за да въведе фирмата по-високи стандарти за хуманно отношение към пилетата, отглеждани за месо – т.нар. бройлери – в клоновете си в Европа, Близкия изток и Африка. В САЩ и Канада компанията още през 2017 г. се е съгласила да въведе тези по-високи стандарти.

Едно дете на 5 годишна възраст щеше да тежи 150 кг., ако растеше толкова бързо, колкото породата пилета, използвани за месото на Subway. Всеки от нас може да си представи за какво “качество” на живот може да се говори в такава ситуация. Страданието е ежедневие.”, обяснява Стефан Димитров, координатор в българското сдружение КАЖИ, което представлява общоевропейската кампания у нас.

Промените са напълно икономически постижими и биха намалили страданието на милиони животни, твърдят природозащитниците. От декември 2019 г. близо 170 000 души са подписали петиция срещу Subway.

Към момента не са планирани нови протести на живо пред ресторанти на Subway. В световен мащаб 42 000 обекта са част от франчайз-гиганта.

Инициативата European Chicken Commitment: 30 организации и 300 компании обединени за по-хуманно отношение към животните

Конкретното искане към Subway Европа е да подпише ангажимента European Chicken Commitment. Около 30 организации за защита на животните в Европа са обединили сили зад него, записвайки нови изисквания за отглеждане и клане на пилета за месо. С тях целят да се намали страданието на милиони птици.

Над 300 компании по света вече са поели ангажимент за по-добра защита на птиците за месо, включвайки се в European Chicken Commitment и сродните му инициативи.

Изискванията на European Chicken Commitment целят да се разрешат значителни проблеми, породени от неестествено бързия растеж на пилетата, тесните пространства, еднообразието, както и стресиращите, неефективни процедури за зашеметяване преди клане.

От всички сухоземни селскостопански животни, които се умъртвяват ежегодно, кокошките са най-многобройни. Само в България около 45 милиона пилета се убиват за месо всяка година по данни на МЗХГ, цитирани от КАЖИ.

“Минималните законови изисквания в ЕС не са достатъчни, за да се защитят тези животни от болка и страдание. Дори KFC вече са поели такъв ангажимент. Време е Subway Европа да поеме отговорност и да допринесе за по-добра защита на животните в Европа.”, заключава Димитров.

####

Допълнителна информация

Снимки за свободно ползване може да намерите тук:
https://drive.google.com/drive/folders/165BD77mH1SJ6EGhVXLTdRk5xw9LOH8BH?usp=sharing
Моля да споменете Andrew Skowron, Otwarte klatki като източник за снимките на бройлерите, а за снимката за протестната седмица: сдружение КАЖИ.

Контакти:

Стефан Димитров
/ Координатор кампании /
Тел.: 0877 970 722
Имейл
Уебсайт: caai.bg/press

За КАЖИ

„Кампании и активизъм за животните в индустрията“ (КАЖИ) е българско сдружение с нестопанска цел за защита на животните, регистрирано през 2017 г. в обществена полза.

КАЖИ цели чрез информираност да повлияе за промяна на обществените нагласи и начина, по който хората възприемат и третират животните в ежедневието си. Организацията насочва кампаниите си към индустриалното животновъдство – сферата, която засяга благосъстоянието на най-много животни в най-значителна степен. 

Научете повече тук: https://caai.bg/press/

Написано от

Написано от

Стефан Димитров

Повече от блога ни

Към всички статии

Share This