Macy’s, гигант на американския пазар на дрехи, обяви, че ще изтегли кожата с косъм от продажбите си до 2021 година. Това ще важи и за луксозните магазини на Bloomingdale, които Macy’s притежава.
Американски гигант–магазин без ценни кожи
Macy’s притежава близо 900 търговски обекта в САЩ, включително луксозните магазини на Bloomingdale. Досега компанията беше известна с продажбата на кожи от норка, но обяви пълен отказ от ценните кожи до 2021 година. Витрините, предлагащи съхранение и ремонт на кожухарски изделия, също ще бъдат затворени.
Решението на Macy’s е резултат от дългогодишни протести на организации за защита на животните като PETA и Humane Society. Компанията обяви, че оттеглянето от продажбата на ценни кожи е в сътрудничество с Humane Society САЩ. За решението на Macy’s допринесоха нарастващите тенденции сред потребителите. Те се противопоставят на жестокостта към животните. Беше повлияно също от увеличаването на броя на марките, които се отказват от ценните кожи:
„През последните две години ние следим внимателно тенденциите на потребителите и марките, слушаме клиентите си и търсим алтернативи на козината“, казва Джеф Дженет, изпълнителен директор на Macy’s.
„Слушахме внимателно колегите си, включително имахме директна обратна връзка от служители на нашата компания, свързана с клуба Go Green, а също така редовно се срещахме с Humane Society САЩ и други организации. Частните марки на Macy’s вече са без ценни кожи, така че прилагането на това за всички компании на Macy’s е естествена стъпка“- добавя той. Освен това гарантира, че компанията ще продължи да продава най-качествените синтетични алтернативи на ценните кожи.
Бъдеще без козина
Коментирайки решението на Macy’s, президентът на Humane Society САЩ отбеляза, че то е в съответствие с възгледите на безброй потребители и трябва да бъде пример за други продавачи.
„С толкова много дизайнери, градове, а сега и щата Калифорния, които са против продажбата на козина, ние сме много по-близо до прекратяването на тази ненужна и нечовешка практика“, отбелязва той.
П. Дж. Смит, директор на модната политика в Humane Society САЩ, отбелязва пред The New York Times:
„Потребителите са все по-загрижени за хуманното отношение към животните и понятието лукс се променя към това кой е най-социално отговорен и иновативен.“
Тенденцията за спиране използването на ценни кожи е неоспорима. Това решение вече е взето от най-големите модни къщи като Versace, Gucci, Prada или Chanel. Броят на марките, принадлежащи към международната програма Fur Free Retailer, вече е над 1000 и непрекъснато нараства.