Почти всички от компаниите, веригите и конгломератите по света, поели хуманен ангажимент да спрат да се снабдяват с и използват яйца от ферми с клетки до 2020 г., вече изцяло са преминали към яйца от по-етични начини на отглеждане
23 юни 2021 г. – Съюзът Open Wing Alliance (OWA) днес публикува нов доклад, разкриващ, че 85% от всички корпоративни ангажименти за прекратяване употребата и продажбата на яйца с код 3 (от ферми с клетки) със срок до 2020 г. или по-рано са били изпълнени.
Тези нови данни илюстрират новаторската динамика в световната индустрия за яйца – резултат от продължаващите преговори със 78 природозащитни организации в 63 държави. Тенденцията към по-хуманно отглеждане на кокошки-носачки без клетки получава отражение и от законодателя: По-рано този месец Европейският парламент гласува в подкрепа на резолюция за забрана на клетките в ЕС, а в САЩ към момента девет щата са приели закони за подобна забрана на жестоките батерийни клетки. Това споделят в съобщение до медиите от сдружение КАЖИ, член и представител на Open Wing Alliance в България.
„Въпреки че дейността на нашата и други организации по света за осигуряването на тези важни корпоративни ангажименти е важна, и че осигурените над 2000 ангажименти до момента са значим показател и напредък за животните, тези ангажименти сами по себе си няма да доведат до по-хуманно отношение към животните“, казва Стефан Димитров, зам. председател на КАЖИ. „За да спасят наистина кокошките от жесток живот в малки телени клетки, компаниите трябва да бъдат прозрачни и да докладват публично напредъка си към яйца от по-хуманни методи на отглеждане. Макар яйцедобивната индустрия да се съпротивляваше на тенденцията за отглеждане без клетки в продължение на години, нашият доклад показва, че клетките рано или късно ще останат в историята. Компаниите установяват нов индустриален стандарт за корпоративно хуманно отношение към животните на всеки голям пазар в света.„
Основните изводи от доклада включват:
- Над 2000 корпоративни политики за отказване от яйцата от ферми с клетки са били осигурени по целия свят към април 2021 г. От тях 954 са с крайни срокове за изпълнение до 2020 г. или по-рано.
- 85% от всички тези 954 корпоративни ангажименти срещу клетките са били изпълнени в срок.
- Пълен преход към снабдяване с яйца от кокошки от по-хуманни методи на отглеждане се наблюдава във всички сектори в хранителната индустрия:
- 317 ресторантьорски компании и вериги
- 212 фирми-производители на хранителни стоки
- 131 вериги магазини
- 92 кетъринг вериги
- 62 компании за хотелиерство
- 39 снабдители
- 10 дистрибутора
- 1 верига за търговия на едро
- От останалите 15%, 5% докладват непълно постижение на ангажимента си, а 10% все още не докладват публично за състоянието на своя преход към по-хуманните яйца.
Тези нови данни поставят основите за другите над 1000 компании от различни индустрии, които трябва да спазят предстоящите си крайни срокове за изпълнение на ангажиментите им срещу яйцата с код 3 – от клетъчно отглеждани кокошки.
Този доклад се публикува по време на глобална кампания срещу Yum! Brands и срещу употребата им на яйца от ферми с клетки – компанията-майка на KFC, Pizza Hut, Taco Bell, WingStreet, и The Habit Burger Grill. Над 75 влиятелни организации за защита на животните от 63 държави обединяват сили, за да призоват най-голямата компания в хранителния бранш в света да обещае 100% снабдяване с яйца и яйчни продукти от ферми без клетки за всичките си 50 000 обекта в 150 региона по света. Набиращата скорост петиция срещу Yum! Brands е събрала над 158 000 подписа от началото си преди по-малко от месец.
За повече информация, посетете NotYum.com.
Следете световното движение срещу клетките в Twitter: @GlobalCageFree.
####
Снимки за свободна употреба: https://drive.google.com/drive/folders/1IryIaTYWT1TdgjV5GS5B409fJxA0evR0?usp=sharing
Моля, посочете като източник сдружение КАЖИ.
Контакти, допълнителна информация:
Петя Алтимирска (Председател на сдружение КАЖИ)
Имейл:
+359 895 760 754
www.caai.bg
За Open Wing Alliance
Съюзът Open Wing Alliance е глобална коалиция от организации за защита на животните, чиято цел е да създаде единен фронт в кампаниите за прекратяване жестокостта към милиардите кокошки за месо и яйца по света. Съюзът е основан през 2016 г. от The Humane League и се е превърнал в глобална сила с над 75 членуващи организации, които променят начина, по който най-големите компании в света се отнасят към животните, и установяват нов стандарт за корпоративните политики за хуманно отношение към животните на местно ниво, на всеки голям пазар и в световен мащаб.